2005-07-09

you are the end, come on and be my world.

På måndag kväll tar jag planet till London för att därefter flyga vidare till Nîmes i Frankrike för att sedan spendera ett par veckor här.
Den 14:e juli så är det Frankrikes nationaldag och då är det fest i byn.
Utöver tjurrusning och storkok utav kackig mat som förnedrar hela landets matkultur så brukar det även vara finfin discodans på kvällen.
Tanken att de skulle spela Milky's "Be my world" känns inte helt främmande.
Ostig Euro-anpassad trancepop i mitt hjärta.
Att det dessutom låter som att Sabrina Elahl sjunger "be my word" gör dessutom att texten genast får en ny innebörd.
Frankrike here I come.
(Jag ignorerar det faktum att Milky är från Italien)

Tillägnar denna låt till en viss dansant blondin i röda pumps.

Milky - Be My World

1 Comments:

Blogger Henrik Lundström said...

Ha det ljuvligt i Frankrike, men fortsätt att ge mig* musik var och varannan dag! Mer** än så kräver jag inte. Jag, som har usel koll på samtida popmusik, har inte riktigt bestämt mig för vad som är mitt sommarsoundtrack. Jag menar, jag slet ju ut "Tell no-one about tonight" redan i vintras. Istället är det gamla saker som återupptäckts, som tex Saint Etiennes Finisterre, Section 25s From the hip och Ovals gamla Systemisch. Jag har med andra ord blivit medelålders.


*obs hur jag här förutsätter att jag är den enda läsaren

**ja du är förstås välkommen in på vår feed/bl*gg http://groupies.plansanddesign.com också. Vi försöker att blanda högt och lågt, men det blir mest lågt och lägre.

09 juli, 2005 23:42  

Skicka en kommentar

<< Home